بهینه سازی سایت برای Voice Search Optimization
6 راهکار مفید بهینه سازی وبسایت برای جستجوی صوتی
در فرایند جستجوی تایپی اغلب تلاش می شود که عبارت مورد جست و جو را در کوتاه ترین حالت ممکن نوشت. کاربران با سبک نوشتاری خود سخن نمی گویند، به خصوص زمانی که قصد جستجوی چیزی را به طور آنلاین داشته باشند. با پیشرفت روز افزون تکنولوزی های پشت صحنه ی جست و جوی صوتی (نظیر سیری، کرتانا و دستیار صوتی سامسونگ) استفاده از این شیوه ی جستجو روز به روز فراگیر تر و البته قابل اطمینان تر می شود. و همچنان زمان لازم است که کاربران فارسیزبان و فارسیگو بخواهند از این طریق به شکل فراگیر استفاده کنند. همچنین زی لایسنس دارای سرویس های بسیار دیگری است که میتوانید با ورود به صفحه موردنظر هر سرویس مزایای هر سرویس را مشاهده نمایید. یکی از مزایای اصلی لایسنس گذاری، کنترل بهتری بر سیاستها و شرایط استفاده از محصولات است.
در دنیای دیجیتال امروز، جستجوهای صوتی به سرعت در حال رشد هستند و نقش پررنگتری در بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) پیدا کردهاند. با ظهور دستیارهای صوتی مانند گوگل اسیستنت، سیری، الکسا و کورتانا، کاربران به جای تایپ کردن، از صدا برای جستجو در اینترنت استفاده میکنند. بنابراین، بهینهسازی مطالب سایت برای جستجوهای صوتی به یکی از کلیدهای موفقیت کسبوکارهای آنلاین تبدیل شده است. در این مقاله، به روشهای بهینهسازی مطالب سایت برای جستجوهای صوتی میپردازیم. فناوری جستجوی صوتی به قدری پیشرفت کرده و حال بهتر شدن است که دیگر نیازی نیست زحمت تایپ کردن حروف را به انگشتان خود بدهیم. اما در همین ابتدا بد نیست در مورد تکنولوژی جستجوی صوتی و فناوری تشخیص صدا کمی بیشتر بدانیم.
در این مسیر بازاریابان بایستی بتوانند روی صدا تمرکز کرده تا تجربهای مناسب برای کاربران خود ایجاد نمایند. این پاسخها بایستی بهگونهای باشند که قابل درک و محاورهای باشند. در این مقاله به معرفی چند مورد که برندها بایستی زمان بهینه سازی وب سایت خود در جستجو صوتی بپردازید. شما میتوانید با بهره بردن از مزایای جستجوی صوتی به گروه جدیدی از کاربران دسترسی پیدا کنید. یعنی افرادی که معمولا برای پیدا کردن کسبوکار و خرید محصولات مورد نیازشان از تلفنهای هوشمند و اسپیکرهای هوشمند استفاده میکنند.
همین موضوع موتورهای جستجو را در میان کاربران محبوبتر میکنند زیرا میتوانند بهسادگی پاسخهای سریع و مرتبط را برای کاربران فراهم کنند. با کمک راهنمای جامع بهینه سازی سایت ترافیک بیشتری را جذب نمایید. وقتی از کامپیوتر برای جستجو استفاده میکنیم از کلمات کوتاه استفاده میکنیم چرا که باعث صرفه جویی در توان جسمی میشود. هوش مصنوعی قدرت موتورهای جستجوی صوتی است و با هر مکالمه باهوش تر میشود. این اشتباه را نکنید که برای بهینه سازی جستجوی صوتی از کلمات کلیدی بلند در محتوای خود استفاده کنید. پرسوجوهای جستجوی صوتی به این دلیل طولانیتر هستند که صحبت کردن نسبت به تایپ کردن به تلاش فیزیکی و ذهنی کمتری نیاز دارد.
اگر نمیدانید که چگونه میتوانید نسبت به بهینهسازی محتوا برای Voice Search اقدام کنید، این بخش و تکنیکهایش را بادقت مطالعه کنید. این بخش سؤالاتی مرتبط با پرسش اولیه کاربر نشان میدهد و بهوسیله آنها میتواند تجزیهوتحلیل مناسبی انجام داد. عناصر جستجوی صوتی و تجزیهوتحلیل آنها میتوانند بینش ارزشمندی برای ما ایجاد کنند. واژههای خاص و چندکلمهای احتمالاً در جستجوی صوتی استفاده خواهند شد و بهتر عمل خواهند کرد. اون هم ترافیک ارزشمندی که در ۵۰٪ موارد منجر به ملاقات حضوری با مشتری میشه و این یک فرصت غیر قابل انکار در بازاریابی و فروش دیجیتال محسوب میشه. به طور مثال در صورتی که در سایت خود، آموزش فتوشاپ ارائه می دهید باید عنوان اصلی صفحه آموزشی سایت را "چگونه تصاویر خود را با فتوشاپ ویرایش کنیم" قرار دهید.
دایرکتوری های معتبر مختلفی مثل Google My Business هستند که با ثبت وب سایت مورد نظر، به عنوان یک پیشنهاد در نقشه گوگل نمایش داده می شوید. در این صورت با معرفی شدن به گوگل، این وب سایت شما است که هنگام جستجو شدن بر روی نقشه یا جستجوی صوتی توسط کاربرها به آنها نمایش داده می شود. یک مدیر وب سایت موفق در این مواقع سعی می کند که به سراغ سوالات پر تکرار (FAQ) نیز برود. در کنار استفاده از عناوین سوالی، بد نیست که در پایان محتواها تعدادی از سوالات متداول را با لحنی محاوره ای پرسیده و در پایین هر کدام، پاسخش را نیز قرار دهید. پاسخ این سوالات بهتر است کوتاه داده شده و نهایت در 30 کلمه تمام شود.
این به شما این امکان را میدهد که قوانین مربوط به استفاده از محصول را تعیین کنید و در صورت نقض، اقدامات لازم را انجام دهید. این مجموعه از الگوریتمها با یکدیگر در تعامل بوده و در تلاشاند تا پاسخی دقیق به درخواستهای کاربران ارائه دهند. توصیه میکنیم که در وهله اول از یک ابزار بررسی سرعت مانند Website Grader استفاده کنید تا بفهمید وبسایت شما کجای کار قرار دارد. در حال حاضر این قابلیت در سرچ فارسی وجود ندارد ولی اگر محتوای انگلیسی تولید میکنید، از این امکان غافل نشوید. فرید تشیعی، متخصص سئوی تکنولایف، در وبینار رایگان تریبون قرار است تجربیات خود در استفاده از دادهها برای بهبود استراتژیهای سئویی را بیان کند و با مطالعه موردی چند پروژه این مفهوم را توضیح دهد.
این پاسخهای برجسته از آن صفحه وبی بیرون کشیده میشوند که رتبه بالایی را برای یک پرسوجو دارد. این پاسخهای برجسته معمولا به صورت یک پاراگراف یا یک فهرست شمارهگذاری شده دیده میشوند و به دست آوردن آنها میتواند ترافیک وبسایت را تا حد زیادی افزایش دهد. برای بهینه سازی برای جستجوی صوتی بهتره به سراغ ابزارهای هوشمندتری برید که در درک صحیحی از محاوره به زبان محتوای شما داشته باشن. به محض دسترسی به چنین ابزارهایی که زبان فارسی رو پشتیبانی کنن من لینک و مشخصات این ابزارها رو در همین مقاله قرار میدم تا همه دوستان بتونن ازش استفاده کنن. جستجوی صوتی گوگل عملکردی است که اجازه میدهد کاربران در گوگل به جای تایپ کردن با استفاده از درخواستهای صوتی جستوجوی خود را انجام دهند.گوگل ویس هم در کامپیوترهای شخصی و هم در گوشی های موبایل قابل استفاده است. در بعضی موارد کاربر باید یک اصطلاح برای "بیدار کردن" گوگل و شروع آنالیز صحبت هایش اعلام کند که این دستور "OK,Google" است.
جستجوی صوتی در چه طیف سنی از مخاطبین با استقبال گستردهتری مواجه بوده؟ جوانان و نوجوانان مشتاقترین طیف از کاربران هستند که از فرامین صوتی در گوشی موبایل به منظور جستجو استفاده میکنند. گرچه افراد با محدوده سنی مختلف هم استفاده زیادی از این ابزارها دارند. در موبایل و تبلت به واسطه دسترسی به GPS و موقعیت مکانی کاربر، امکان نمایش پیشنهادی محلی برای کاربر وجود دارد. و در واقع اگر کاربر در خصوص مکانهای اطراف، مانند مغارهها و رستورانها جستجو کند. یکی از راههای ساده دیگر برای پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط نصب اکستنشن Keywords Everywhere روی مرورگر کروم است.
این دادهها، به دلیل نوع نمایش و فضای بیشتری که به خود اختصاص میدهد، آدرس وبسایت شما را متمایز کرده و توجه کاربران را به خود جلب میکنند. از این رو از نظر سئو و خصوصا در جستجوی صوتی یک مزیت محسوب میشود. از دادههای ساختاریافته و اسکیما مارکاپ استفاده کنید تا موتورهای جستجو بهتر موضوعات محتوای شما را درک کرده و در نتایج جستجوی صوتی نمایش دهند. دادههای ساختاریافته اطلاعاتی مانند عنوان، قیمت، ساعتهای کاری و امتیازدهی را برای موتورهای جستجو قابلدسترستر میکنند و باعث میشوند محتوای شما بیشتر به چشم کاربران بیاید. نشانهگذاری اسکیما یا Schema Markup یک نوع کد است که به موتورهای جستجو کمک میکند تا محتوای شما را بهتر درک کنند.
بررسی جنبههای فنی سایت از جمله برای جستجوی صوتی بسیار مهم است و نیاز به نظارت مداوم دارد. این جنبهها شامل سرعت بارگذاری، قابلیت رندرینگ، کیفیت تصویری و عملکرد شرور هستند. طبق فاکتورهای رتبهبندی سایتها در گوگل، سایتهایی که سرعت لود پایینتری دارند، شانس گرفتن رتبههای بالاتر را دارند. از همین رو در جستجو صوتی هم اگر سایت شما سرعت لود بهتری داشته باشد، موفقتر خواهد بود. علاوه بر اینکه باید نسخه متناسب با موبایل داشته باشید، باید حواستان به سرعت لود و بارگذاری صفحه هم باشد. کاربران موبایلی حدود ۱۰ درصد بیشتر از کاربران دسکتاپ، سایتهایی که دیر لود میشوند را میبندد.
چرا که تکمیل سوال به صورت تایپی کاری دشوار است و شما حوصله کافی برای وارد کردن یک سوال تایپ شده را ندارید. کافی است صفحه جستجوی گوگل را باز کنید و بر روی آیکون جستجوی صوتی کلیک کنید. همه چیز مرتبط با حجم کافی از دادههایی است که به گوگل کمک میکند زبان شما را بیاموزد. جستجوی صوتی معمولا جستجوی محلی می باشد، و با موبایل و تبلت به طور معمول انجام می شود. طبق آمار گرفته شده جستجوی صوتی در موبایل 3 برابر جستجوی تایپی می باشد به همین دلیل باید سایت برای موبایل نیز بهینه سازی شود. همانطور که مطرح شد در جستجوی صوتی کاربران اغلب دوست دارند به جواب سوالهایشان برسند.
همانطور که اشاره کردیم بین جملهبندی جستجوهای صوتی با جستجوهای متنی تفاوتهایی وجود دارد. همچنین این نوع از جستجوها بیشتر شبیه سوالات کامل هستند تا کلمات کلیدی ساده. درست مثل وقتهایی که حرف میزنیم و طبق عادت از یک سری جملات کامل استفاده میکنیم. این امر حتی وقتی که به هزینه تعامل فکر میکنیم نیز با عقل جور درمیآید، زیرا تایپ کردن یک پرسوجو برای افراد در مقایسه با به زبان آوردن آن زمان بیشتری طول میکشد. جستجوی صوتی با کمک دستیار مجازی این روزها همهگیرتر شده و خیلیها آن را به تایپ کردن ترجیح میدهند. سوالی که در اینجا مطرح میشود این است که آیا نحوه سوال پرسیدن مردم در یک جستجوی صوتی معمولی به جستجوی متنی شباهت دارد؟ قطعا جواب این سوال منفی است.
این یعنی افراد معمولا به صورت محاوره با دستیاران صوتی صحبت کرده و نسبت به جستجوهای نوشتاری، جملات طولانی تر را سوال می کنند. در راستای بهینه سازی سئو شما بایستی از روشها و تکنیکهای خاصی استفاده نمایید تا بتوانید روند نتایج در جستجوی صوتی را بهبود بخشید. در اینجا برخی از راهکارها و نکات برای بهینه سازی سئو در جستجوی صوتی را بیان خواهیم کرد. بیشتر افراد هنگام تایپ عبارت جستجو به صورت ناخودآگاه آن را خلاصه میکنند، اما در جستجوی صوتی، عباراتی کامل و اغلب محاورهای به کار برده میشود. در بسیاری از موارد تعداد کلمات در جستجوی صوتی حدود 1 تا 3 کلمه بیشتر از جستجوی سنتی است.
با اینکه قدم های زیادی برای بهینه سازی جستجوی صوتی وجود دارد این تازه شروع کار است. در این حال گوگل، آمازون، مایکروسافت و بقیه کمپانی های بزرگ دائماً در حال توسعه ویژگی ها و قابلیت های جدید برای کمک به رشد جستجوی صوتی هستند. افزودن داده پرس و جو صوتی (Voice Query Data) به کنسول جستجو بدین معنی است که شما در مورد نحوه دسترسی کاربران از طریق جستجوی صوتی به سایت خود اطلاعاتی شخصی خواهید داشت. استفاده از قابلیت جستجوی صوتی و دستیارهای صوتی هوشمند، در آیندهای نه چندان دور جایگزین صفحهکلیدها خواهد شد. سرعت پیشرفت تکنولوژی و همچنین بهروزرسانی الگوریتمهای گوگل، چیزی فراتر از تصور ماست.
جستجوهای صوتی به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از مهمترین روشهای جستجو در اینترنت هستند و کسبوکارها باید سایتهای خود را برای این نوع جستجوها بهینه کنند. با استفاده از کلمات کلیدی بلند، محتوای محاورهای، بخش پرسش و پاسخ، و بهینهسازی سایت برای موبایل و سئو محلی، میتوانید شانس موفقیت خود را در جستجوهای صوتی افزایش دهید و ترافیک بیشتری به سایت خود جذب کنید. همچنین، استفاده از اسکیما و بهبود سرعت بارگذاری سایت نیز از عوامل مهمی هستند که باید در نظر گرفته شوند. با اینکه هنوز تاثیر اسکیما برای نمایش سایت در نتایج جستجوی صوتی بهطور دقیق مشخص نیست، اما بسیاری از متخصصان و منابع مختلف توصیه میکنند برای درک بهتر گوگل از محتوای صفحه، از اسکیمای مرتبط استفاده کنید. علاوه بر این، گوگل در حال توسعه ویژگیهای اسکیمای «speakable» است تا بتواند در نتایج جستجوهای صوتی بهتر عمل کند.
برای پیداکردن کلیدواژههای سوالی، به سوالاتی فکر کنید که کاربران معمولاً جملات خود را با آنها شروع میکنند. جستجوی صوتی با گسترش دستگاههای هوشمند و دستیارهای صوتی، در میان کاربران بسیار محبوب شده است. طبق آمارها، بیش از 50% از کاربران از جستجوی صوتی استفاده میکنند و این آمار در حال رشد است. بنابراین بهینهسازی محتوا برای Voice Search میتواند به افزایش ترافیک سایت و دیدهشدن بهتر محتوا کمک کند. در این مقاله قصد داریم بااستفاده از نکات و تکنیکها برای بهینهسازی محتوا جهت جستجوهای صوتی، راهکارهایی عملی ارائه کنیم تا بتوانید بیشترین بهره را از این تکنولوژی نوین بگیرید.
در حالی که در جستجو صوتی کاربران معمولا از ۳ کلمه و بیشتر استفاده میکنند. مثلا اگر کاربری در مورد چگونگی افزایش بازدید سایت از گوگل سوال داشته باشد، به هنگام جستجوی صوتی احتمالا می پرسد “چجوری بازدید سایتم را بیشتر کنم؟”. در ادامه هر کدام از این تکنیکها را به طور مجزا تجزیه و تحلیل میکنیم تا مشکل خاصی از بابت بهینهسازی جستجوی صوتی نداشته باشید. با این به روز رسانی تمرکز بیش از حد بر کلمات کلیدی که تا قبل از آن رایج بود بیمعنا شد. روشهای سئو کلاه سیاه مانند تکرار کلمه کلیدی Keyword Stuffing دیگر قابل استفاده نبودند و فعالان حوزه بازاریابی موتور جستجو باید به فکر تغییر روشهای خود میبودند.
هر دو جستجو به هدف رسیده ولی نتایج متفاوت می باشد و مدیر سایت باید هر دو جستجو را در سایت در نظر بگیرد و کلیدواژه ها را با هر دو مورد بررسی نماید. همینطور افراد نابینا نیز با این تکنولوژی به راحتی به جستجو می پردازند و کاربرد زیادی برای این دسته از افراد دارد. جعبه ی جستجو بخشی است که به طور مجزا در بالای لیست نتایج جستجو نمایش داده می شود و به طور مستقیم به عبارت مورد جستجو (کوئری) پاسخ می دهد. یکی از روش هایی که احتمالاً می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد تمرکز بر روی جعبه ی جستجو است. بنابراین سئو با الگوهای سخن وری عامیانه ی مردم گره می خورد و لازم است که از این پس عبارات محاوره ای شکل و عبارات طولانی تر را نیز در دایره ی عبارات کلیدی در نظر گرفت.
از آنجایی که بیشترین جستجوهای صوتی پسوند «نزدیک من» دارند، تولید محتوای بومی میتواند به کسب و کارهای محلی به بیشتر دیده شدن کمک کند. در سرچ صوتی فارسی گوگل، سوالات بهصورت مکالمه و غیررسمی مطرح میشوند؛ کاربران تمایل دارند با صدای طبیعی و عبارات پرسشی مانند “چگونه میتوانم…؟” یا “بهترین روش برای…” سوال کنند. این تفاوتها باعث شده است که استراتژیهای بهینهسازی محتوا برای Voice Search به سمت استفاده از کلیدواژههای بلند و مکالمهای تغییر کند تا محتوا با نحوهی سوالات کاربران تطابق بیشتری داشته باشد. واژههای کلیدی برای بهینهسازی جستجوی صوتی با واژههای کیلید متنی تفاوت دارند و در هنگام استفاده از این روش لازم است مواردی از جمله موارد زیر را در نظر بگیرید. همانطور که از قبل گفته شد بیشتر جستجوهای صوتی مرتبط با کسب و کارهای محلی هستند. میخواهید مشتریان شما را راحت پیدا کنند؟ آدرس و اطلاعات مرتبط با شرکت خود را در فوتر (Footer) سایت خود به اشتراک بگذارید.
اسکیمای گفتاری یا گفتارپسند (schema Speakable markup) برای موتورهای جستجو مشخص میکند که یک محتوا یا بخشی از آن، برای پاسخهای صوتی (Speakable-ready) بهینه شده است. جستجوی صوتی براساس فناوری تشخیص صدا ساخته شده و به کاربر اجازه می دهد تا بدون نیاز به تایپ کردن، سوال یا کلمه مورد نظرش را به لطف هوش مصنوعی موتورهای جستجو پیدا کند. چند سالی می شود که شرکت های فناوری بزرگ مثل گوگل، اپل و مایکروسافت، شخصیت هایی را به عنوان دستیارهای صوتی معرفی و روانه بازار کرده اند. همچنین میتوانید از بخش «جستجوهای مرتبط» یا «مردم هم میپرسند» در صفحه نتایج گوگل الهام بگیرید تا با مهمترین سوالات مخاطبانتان آشنا شوید. برای مثال، در مورد کسبوکارتان سوالی بپرسید تا ببینید گوگل چه پیشنهادی میدهد.
این هم از طریق دستورات صوتی در بعضی از دستگاه ها و هم از طریق کلیک روی ایکون میکروفون در سمت راست صفحه جستجوی گوگل قابل انجام است. در گذشته معمولا جستجوها جنبه سنتی تر داشته و به استفاده از کلمات کلیدی کوتاه و تکی خلاصه می شد، ولی برای جستجوی صوتی می بایست کلید واژه های طولانی تر را در نظر بگیرد. از آنجایی که در جستجوهای صوتی معمولا سوالات و درخواست های کاربران طولانی تر از حالت عادی است، توصیه می شود که در استراتژی انتخاب کلمات کلیدی، کلمات کلیدی طولانی (Long Tail Keywords) را هم به کار ببرید. داشتن ساختار مناسب وب سایت و تلاش برای بهبود آن برای جستجو صوتی اهمیت زیادی دارد چراکه میتواند تجربه کاربری را بهبود بخشد و در جستجوی صوتی اثری مطلوب بر جای بگذارد. در ایجا به توضیح برخی از نکات مهم در این مسیر برای جستجو صوتی میپردازیم.
سرعت سایت، تجربه کاربری و کیفیت محتوا در رتبهبندی جستجوی صوتی تأثیر زیادی دارند. اساسا جستجوی صوتی یک مد زودگذر نیست، بلکه کم کم دارد به یک روال عادی تبدیل میشود. در حال حضور حدود ۶۰ درصد از کاربران گوگل از امکان جستجوی صوتی استفاده میکنند. در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از کاربران اینترنتی امریکا از طریق تلفنها و اسپیکرهای هوشمند حداقل ماهی یک بار از دستیار صوتی استفاده میکنند. همچنین انتظار میرود تعداد اسپیکرهای هوشمند در این کشور تا سال ۲۰۲۳ از ۲۰۰ میلیون هم بیشتر شود. در سایر کشورها نیز استفاده از قابلیت سرچ صوتی رو به افزایش است.
جستجوی صوتی فقط یک ترند موضوعی نیست؛ بلکه قرار است نسل جدید سئوی سایتها با این مفهوم شروع شود. اگر بدانید در سال ۲۰۲۲، تقریباً یکچهارم جمعیت ایالات متحده از دستیار صوتی گوگل (Google Assistant) استفاده میکردند، به احتمال زیاد نظرتان درباره محبوبیت جستجویهای صوتی تغییر میکند. ایجاد بخش پرسش و پاسخ (FAQ) در سایت یکی از بهترین راهها برای بهینهسازی جستجوهای صوتی است. دستیارهای صوتی به دنبال پاسخ سریع و دقیق به سؤالات کاربران هستند، بنابراین محتوایی که به سؤالات متداول پاسخ دهد، شانس بیشتری برای ظاهر شدن در نتایج جستجوهای صوتی دارد. در این بخش میتوانید سؤالات رایج مرتبط با کسبوکار یا موضوع سایت خود را همراه با پاسخهای دقیق و کوتاه قرار دهید. کلمه سئو مفهومی است که اکثر قریب به اتفاق کسب و کارها با آن آشنا بوده و به دنبال بهبود وضعیت وب سایت خود در نتایج گوگل هستند.
اصولا جستجوی صوتی یک سری خصوصیات اساسی دارد که آن را از جستجوی متنی متمایز میکند. سوالهایی که در جستجوی صوتی پرسیده میشوند بیشتر از جستجوهای متنی محاورهای هستند و به حال و هوای صحبت کردن ما در زندگی واقعی شباهت بیشتری دارند. قبلا در سایت میهن لرن در خصوص اسکیما و تاثیر آن بر سئو صحبت کردهایم. کاربران در جستجوهای صوتی معمولاً از زبان محاورهای و طبیعیتر استفاده میکنند، برخلاف جستجوهای متنی که اغلب کوتاه و مختصر هستند. جستجوهای صوتی اغلب به صورت پرسشهای کامل مانند “نزدیکترین رستوران به من کجاست؟” انجام میشوند، در حالی که جستجوی متنی معمولاً با کلمات کلیدی کوتاهتر مانند “رستوران نزدیک” انجام میشود. با گذشت زمان جستجوهای صوتی محبوبتر از قبل خواهند شد و وب سایتها میتوانند کارهای بیشتری را در راستای بهینه سازی درخواستهای کاربران صوتی انجام دهند.
با استفاده از این کلمات میتوانید عبارتهای طولانیتری را بسازید و روی آنها برای بهینهسازی تمرکز کنید. از ابزارهای مختلفی نیز میتوانید برای پیدا کردن این جور کلمات کلیدی استفاده کنید. اما همیشه میتوانید خیلی ساده وارد سایت گوگل شوید و از این مدل سوالها را جستجو کنید. جستجو صوتی نهتنها درون خود موبایل یا تبلت و لپتاپ، بلکه درون فضای وب. زیرا این سیستمهای دستیار صوتی، برای بدست آوردن اطلاعات از موتورهای جستجو نیز کمک میگیرند. گوگل و سایر موتورهای جستجو سایتهای امن و معتبر را برای جستجوهای صوتی در اولویت قرار میدهند.
مشخص کردن موقعیت مکانی محل کسب و کار در گوگل یکی دیگر از روش هایی است که به شما در یافته شدن به واسطه جستجوهای صوتی کمک رسانی می کند. بنابراین درست مانند فاکتور بهینهسازی موبایل فاکتور زمان لود شدن صفحه هم در رتبهبندی گوگل اهمیت دارد و میتواند برای نحوه نمایش عالی وبسایت شما در نتایج جستجوی صوتی تاثیرگذار باشد. از این مهمتر، گوگل برای خوشحالی ما یک سری نتایج را نمایش میدهد و هیچ کس از یک وبسایت کُند خوشش نمیآید. از این لحاظ، شما برای افزایش سرعت وبسایتتان میتوانید اقدامات زیادی را انجام دهید. اکنون که محبوبیت جستجوی صوتی رو به افزایش است و کاربران زیادی از دستیار صوتی موتورهای جستجو و پلتفرمها استفاده میکنند، باید از استراتژیهای متفاوتتری برای سئوی سایت خود استفاده کنید.
بهینهسازی محتوا برای Voice Search یکی از راهکارهای جدید و تاثیرگذار در جذب ترافیک و بهبود سئو است. در طی زمان با بالارفتن محبوبیت ابزارها و دستیارهای صوتی، بهینهسازی جستجوی صوتی نیز اهمیت بالایی پیدا کرده است. نکته مهم آن این است که کاربران بهصورت محاوره با دستیاران صحبت میکنند؛ لذا باید برای بهینهسازی این مسئله را در نظر گرفت. برعکس نتایج جستجوی معمولی، جستجوی صوتی یک جواب از بین بهترین نتایج بهینه شده برای سوال کاربر تهیه میکند. پس بهترین روش بهینه سازی برای سرچ صوتی این است که محتوای خود را خاص و مرتبط با سوال خاص ارائه دهیداینکه مطمئن بشید سایتتون برای کاربر راحت قابل گشتن است یک قسمت از کار است. به عنوان مثال کاربر از دستیار صوتی هوشمند می پرسد که “چه رستوران هایی نزدیک من هستند؟” یا “نزدیک ترین فروشگاه موبایل به من کدام است؟”.
بیشترین استفاده این جستجو همانطور که قبلا ذکر شد توسط نوجوانان می باشد البته بین بزرگسالان نیز کاربرد زیادی دارد. طبق آمار در کل دنیا بیشتر افراد بین 13 تا 18 ساله از جستجوی صوتی استفاده می کنند. مجبوبیت جستجوی صوتی روزانه درحال افزایش می باشد البته این تکنولوژی به هیچ وجه جایگزنی برای جستجوی تایپی نیست و همواره باید در کنار هم این دو تکنولوژی پیشرفت نمایند. در سال های گذشته در فیلم های تخیلی شاهده جستجوی صوتی بودیم و بسیار شگفت انگیز به نظر می رسید که بتوان روزی با حرف زدن چیزی را جستجو کنیم. امروزه این تکنولوژی وجود دارد و هر روز در حال پیشرفت و بروزرسانی می باشد . این تکنولوژی به نام Voice Recognition در قالب Voice Search می باشد.
سرعت لودینگ سایت نه فقط برای کاربرهای وبگرد، بلکه از نظر گوگل هم یک عامل مهم برای بدست آوردن رتبه بهتر است. سعی کنید که صفحات وب سایت شما به قدری سرعت لودینگ بالایی داشته باشند که کاربر از بابت انتظار برای لود شدن محتواهای نوشتاری و تصویری آن خسته نشود. البته جستجوی نوشتاری و صوتی از بسیاری جنبه ها شباهت های بسیاری به هم دارند. مثلا جستجوهای نزدیک به شما در هر دو حالت حاوی نتایج یکسانی می باشد و فرقی نمی کند که این سوال را بنویسید و یا از دستیار صوتی گوگل بپرسید. گوگل مثل همیشه با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی شما، نزدیک ترین و بهترین گزینه ها را به نمایس می گذارد. به کمک سرویس Google My Business میتوانید آدرس کسب و کار خود را در نقشه گوگل ثبت کنید.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری